Courgette met massala

Courgettes zijn heel goed te combineren met de surinaamse kerrie, die in de winkel te krijgen is als Surinaamse masala.









Ingredienten:
- 1grote ui
- 2 teentjes knoflook
- 2 tomaten
- 2 eetlepels masala-kerrie (surinaamse winkel)
- stukjes gedroogde zoute vis
- 2 grote courgettes
- 2 grote aardappels
- 2 maggiblokjes
- zwarte peper of stukje madame jeanette peper

Bereiding:
- Snij de ui en knoflook in kleine stukjes en bak ze goudbruin in een beetje olie.
- Tomaten in stukjes snijden en meebakken met de maggiblokje en peper.
- Doe de masala erbij.
- Voeg de droge vis toe.
- Snij de courgette in blokjes of schijven en bak ze mee.
- Schil de aardappels en snij ze in blokjes. Voeg die er aan toe laat het geheel met wat water op zacht vuur ongeveer 30 minuten stoven. Kijk hier voor meer recepten met groenten

Tip: Je kunt de zoute vis en aardappels ook weglaten en de courgette eenvoudig stoven met de kruiden.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Zonder vis is voor mij als vegetariƫr een goede oplossing. Wel gebruik ik zeewier bij de groenten. Ik spoel zeewier 5 keer. Daarna knip ik het in kleine stukjes en laat ik het 5 minuten weken in water. Daarna meng ik het door de warme groenten. Dat is lekker en gezond en goed voor mensen die een trage schildklier hebben

Unknown zei

Zoute vis nooit gemaakt,ik dacht t met gedroogde garnalen te maken?